Witamy Państwa w strefie usług elektronicznych

Miasta Jarosław

Miasta Jarosław

REGULAMIN
korzystania z Portalu e-Urząd Miasta Jarosławia

 

§1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady oraz zakres świadczenia usług w ramach portalu elektronicznych usług publicznych o nazwie „e-Urząd w Jarosławiu” (zwanego dalej Portalem).
  2. Administratorem Portalu jest Burmistrz Miasta Jarosławia z siedzibą w Jarosławiu, ul. Rynek 1.
  3. Portal jest serwisem internetowym Miasta Jarosławia, dostępnym pod adresem https://eurzadjaroslaw.pl/, zapewniającym elektroniczny dostęp do informacji o zobowiązaniach Klienta wobec Miasta oraz umożliwiający dokonanie ich zapłaty online.

 

§2
Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

  1. Miasto - Miasto Jarosław.
  2. Urząd - Urząd Miasta Jarosławia, ul. Rynek 1, 37-500 Jarosław.
  3. Burmistrz - Burmistrz Miasta Jarosławia.
  4. Klient - osoba fizyczna deklarująca chęć korzystania z Portalu.
  5. ePUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
  6. Profil zaufany ePUAP - zestaw informacji identyfikujących i opisujących podmiot lub osobę będącą użytkownikiem konta na ePUAP.
  7. Operator– podmiot świadczący usługi bezpiecznej płatności internetowej.
  8. Zobowiązania – zobowiązania Klienta wobec Miasta uwidocznione na koncie Klienta.
  9. Ustawa o ochronie danych osobowych - ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
  10. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

§3
Warunki korzystania z Portalu

  1. W celu założenia konta na Portalu i korzystania z dostępnych usług Klient akceptuje niniejszy Regulamin, którego aktualna treść jest stale dostępna na Portalu, oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Burmistrza Miasta.
  2. Wszelkie operacje związane z dostępem do konta na Portalu Klient wykonuje przy pomocy wniosków, stanowiących załączniki do niniejszego Regulaminu, dostępnych również na stronie Portalu:
  • wniosek o dostęp do Portalu z wykorzystaniem konta ePUAP (osoby fizyczne) – WN-1,
  • wniosek o dezaktywację konta na Portalu z wykorzystaniem konta ePUAP (osoby fizyczne) – WN-2,
  • wniosek o aktywację konta na Portalu z wykorzystaniem konta ePUAP (osoby prawne i osoby nieposiadające osobowości prawnej) – WN-3,
  • wniosek o udostępnienie danych w Portalu upoważnionej osobie fizycznej z wykorzystaniem konta ePUAP (osoby fizyczne) – WN-4,

 

§4
Dostęp do Portalu

  1. Wniosek umożliwiający uzyskanie dostępu do Portalu, zwany dalej wnioskiem, można złożyć:
    • osobiście w Urzędzie,
    • elektronicznie - za pośrednictwem platformy ePUAP (dla posiadaczy profilu zaufanego ePUAP).
  2. Wniosek o którym mowa w ust 1. można pobrać ze strony Portalu (zakładka Rejestracja) lub w Kancelarii Urzędu.

 

§5
Wniosek

  1. Wypełniony wniosek, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, Klient składa osobiście w Kancelarii Urzędu, pok. nr 2. Podczas składania wniosku Klient zobowiązany jest do potwierdzenia tożsamości.
  2. Uruchomienie konta Klienta następuje w ciągu 5 dni roboczych. Klient otrzymuje z Urzędu login i tymczasowe hasło do konta, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.
  3. Jeżeli Klient składa wniosek w trybie §4 ust. 1 pkt 1 uzupełni na wniosku swój login do Profilu zaufanego ePUAP to wówczas będzie mógł skorzystać z tej formy autoryzacji w Portalu.
  4. Informację o aktywowaniu konta na Portalu Klient odbiera osobiście bądź też otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.

 

§6
Wniosek elektroniczny

  1. Wniosek elektroniczny można wysłać z platformy ePUAP, po zalogowaniu i podpisaniu profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  2. Uruchomienie konta Klienta na Portalu następuje w ciągu 5 dni roboczych od dnia wpłynięcia wniosku na skrzynkę podawczą Urzędu.
  3. Logowanie Klienta do Portalu odbywa się za pomocą konta Klienta na platformie ePUAP lub loginu i tymczasowego hasła przesłanego Klientowi przez Urząd.

 

§7
Prawa i obowiązki Klienta Portalu

  1. Korzystanie z Portalu jest dobrowolne i bezpłatne, z zastrzeżeniem §12 ust.3.
  2. Klient ma prawo do aktualizacji swoich danych osobowych.
  3. Klient ma prawo żądać zawieszenia lub usunięcia swojego konta z Portalu

 

§8
Prawa i obowiązki Administratora Portalu

  1. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania Klienta bądź osoby upoważnionej do działania w jego imieniu.
  2. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia przez Klienta parametrów logowania osobom nieupoważnionym. W przypadku podejrzenia uzyskania hasła do konta przez osoby nieupoważnione Klient powinien niezwłocznie dokonać zmiany hasła na Portalu.
  3. Administrator Portalu zobowiązany jest do ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.

 

§9
Blokada konta Klienta

  1. Administrator Portalu, ma prawo do zablokowania konta Klienta, który narusza prawo lub postanowienia Regulaminu.
  2. Wszelkie działania mające na celu utrudnienie lub destabilizowanie działania Portalu stanowią czyn zabroniony w myśl obowiązujących przepisów prawa. W przypadku stwierdzenia dopuszczenia się takich działań, Administrator Portalu zablokuje konto Klienta oraz zgłosi czyn zabroniony właściwym organom. Administrator Portalu jest również uprawniony do podjęcia działań mających na celu naprawienie poniesionej szkody.
  3. O podjęciu powyższych działań Administrator zawiadomi Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.

 

§10
Zobowiązania

  1. Za pośrednictwem Portalu Klient może dokonać zapłaty:
    • podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
    • podatku od środków transportowych,
    • opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    • opłaty za dzierżawę,
    • opłaty za użytkowanie wieczyste.
  2. Zobowiązania na koncie Klienta dotyczą bieżącego roku rozliczeniowego i obejmują ewentualne zaległości lub nadpłaty z poprzednich okresów rozliczeniowych.
  3. Klient ma prawo wglądu do historii swoich płatności do pięciu lat wstecz, począwszy od 1 stycznia danego roku kalendarzowego.

 

§11
Niezgodność wysokości zobowiązania

  1. Ewentualne niezgodności pomiędzy informacją o zobowiązaniach na Portalu, w szczególności o kwocie zobowiązania i terminie jego zapłaty, w stosunku do zobowiązań ustalonych na podstawie obowiązujących przepisów, Klient powinien niezwłocznie zgłosić do Urzędu osobiście bądź też za pośrednictwem ePUAP.
  2. Zgłoszenie niezgodności, o których mowa w ust. 1 nie jest równoznaczne z wniesieniem jakiegokolwiek środka zaskarżenia w ramach stosownych procedur toczących się w przedmiocie danego zobowiązania, w szczególności nie stanowi odwołania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa oraz nie zwalnia z uregulowania zobowiązań w prawidłowej wysokości i obowiązującym terminie.

 

§12
Realizacja płatności za pośrednictwem Portalu

  1. Płatności z wykorzystaniem Operatora można dokonywać przy pomocy ekspresowych płatności elektronicznych online.
  2. W momencie dokonywania ekspresowej płatności elektronicznej następuje automatyczne przeniesienie do systemu bankowości elektronicznej Klienta, obsługiwanego przez Operatora.
  3. Koszty dokonania płatności, zgodnie z taryfą Operatora, ponosi Klient. O wysokości taryfy Klient informowany jest każdorazowo przed dokonaniem płatności.
  4. Każda płatność dokonana za pośrednictwem Operatora zostaje odnotowana w Portalu po jej zaksięgowaniu w Urzędzie. Do czasu zaksięgowania, na koncie Klienta widnieje niezmieniona wysokość salda oraz nałożona zostaje blokada, uniemożliwiająca powtórne dokonanie płatności.
  5. W przypadku zwłoki w zapłacie należności głównej naliczone zostaną odsetki za zwłokę, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a system naliczy łączną kwotę do zapłaty na dzień dokonania płatności.
  6. Jeżeli na Kliencie ciążą koszty upomnienia, to dokonaną wpłatę zalicza się w pierwszej kolejności na poczet tych kosztów.
  7. W przypadku należności co do których wszczęto egzekucję administracyjną, do rozliczenia wpłaty stosuje się przepisy ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

§13
Powiadomienia

  1. Klient w ramach Portalu może korzystać z modułu powiadomień o upływających oraz o przekroczonych terminach płatności (e-mail lub SMS).
  2. Moduł powiadomień obejmuje generowanie powiadomień m.in. o wszystkich płatnościach objętych Portalem, wymienionych w §10 Regulaminu oraz o innych wskazanych przez Klienta a udostępnionych przez Administratora
  3. Powiadomienia mają charakter pomocniczy oraz informacyjny, a niewysłanie ich do Klienta nie stanowi podstawy do obniżenia bądź anulowania jego zobowiązań.

 

§14
Ochrona danych osobowych

  1. Wszystkie dane osobowe są przetwarzane, w tym zbierane i udostępniane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych na Portalu jest Burmistrz Miasta Jarosławia.
  3. W momencie złożenia wniosku o dostęp do konta Klient oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie danych osobowych przez Administratora Portalu, w zakresie niezbędnym do świadczenia usług i na zasadach zgodnych z przepisami o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania wraz z prawem do kontroli przetwarzania danych zawartych w zbiorze, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
  5. W każdym momencie Klient ma prawo do wycofania swojej zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora Portalu. W takim przypadku nastąpi blokada dostępu do Portalu.
  6. Administrator danych osobowych oświadcza, że spełnia wymogi przepisów o ochronie danych osobowych oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, w związku z czym dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

§15
Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje transakcji przyjmowane są w formie elektronicznej poprzez zakładkę Formularz Zgłoszeniowy umieszczoną w menu głównym konta Klienta.
  2. Reklamacja powinna zawierać dane osoby dokonującej płatności, jej adres e-mail, numer transakcji, kwotę oraz jej datę.
  3. Wynik rozpatrzenia reklamacji będzie przekazany na adres e-mail Klienta w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od prawidłowego zgłoszenia reklamacji.
  4. W przypadku braku informacji, wskazanych w ust. 2, zgłaszającemu zostanie przesłany e-mail z informacją o konieczności ich uzupełnienia, a bieg terminu na rozpatrzenie reklamacji ulegnie zawieszeniu do momentu przesłania brakujących informacji.


§16
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin podlega ogłoszeniu na stronie Portalu.
  2. Tekst Regulaminu jest dostępny na stronie internetowej po adresem https://eurzadjaroslaw.pl oraz w siedzibie Urzędu.
  3. Zmiany regulaminu następują w trybie właściwym dla ich przyjęcia. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 7 dni po ich ogłoszeniu na stronie internetowej Portalu.
  4. O zmianach dokonywanych w Regulaminie Klient będzie niezwłocznie informowany za pośrednictwem podanego adresu e-mail.
  5. W przypadku, gdy Klient nie wyraża zgody na dokonane zmiany w Regulaminie zobowiązany jest do przekazania, za pośrednictwem poczty elektronicznej, bądź też platformy ePUAP zwrotnej informacji w tym zakresie. Brak zgody Klienta na zmianę Regulaminu uniemożliwia dalsze korzystanie z Portalu.
  6. Brak odpowiedzi zwrotnej na informację, o której mowa w ust. 4, oznacza akceptację zmian w Regulaminie.
  7. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
  8. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu, Administrator może odmówić świadczenia usług lub zablokować dostęp do konta zgodnie z §9. Administrator nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
Logo Uni Europejskiej z opisem